marți, 26 iunie 2007

Ducati - motorul calat si mecanicul stapan - sezonul doi

Vine al doilea sezon. Pentru inceput, ma asigur ca voi fi acolo cand incep iar cursurile la amkart. Dezmortirea de dupa iarna (scurta) se face numai bine la circuit. Inainte de asta merg cu un prieten CATA-M sa-si ia motoreta de la Sinaia.
Pe drum, putin dupa Ciolpani motoreta incepe sa troncane urat. Zgomot de "fier pe fier". Opresc, si primul lucru verific uleiul. Era in grafic. Zic ca o fi ceva, si mergem mai departe. Pe la Sinaia conduce CATA-M si mai incep si eu sa vad cum e cu motoreta mea.
La intoarcerea de la Sinaia merg eu frumos la Ducati sa vedem ce-o fi tzacaneala aia. Care devenea din ce in ce mai mare. Baietii se uita, asculta, si zic ca sunt supapele si ca asa trebuie sa faca motorul. Ca la 20000km o sa-mi schimbe ceva la supape ca alea sunt de vina. Plec spre circuit. N-am mai ajuns pentru ca s-a calat motorul.

pe 18 mai 2005, cum mergeam pe DN1 spre centura, si inainte de podul de peste centura, se opreste motorul, se aprinde becul rosu, si nu se mai petrece nimic. Motorul blocat. Sun la service "probabil e o siguranta, adu-o sa o vedem".
Am stat mai bine de-o ora acolo, pana a venit un prieten sa ma "tracteze" pana la Yamaha. Acolo a stat motorul pana a doua zi. Am venit cu o duba, l-am dus la Ducati.
Descarc in fata magazinului motorul, baietii deja incep sa ma acuze ca nu am pus ulei in motor si de-aia s-a calat. Sau ca s-a calat ca nu avea ulei si ca am pus ulterior ulei in el si ca o sa platesc pentru asta. Sun la importator (imsatmaritime) si de acolo imi spun ca sa las motoreta la Ducati ca se descurca baietii de acolo. M-au amenintat ca o sa vad eu ca o sa duca ei la expertiza uleiul si ca o sa se vada ca am pus ulei dupa ce s-a calat.

Umplut de scarba, am lasat motoreta acolo 2 luni. Telefoane si vizite am facut de m-am plictisit. Amenintari, am scris pe forumurile de motoretisti, am vorbit cu prietenii. Nici in fund nu i-a durut pe cei de la Ducati de toate cele. Interminabile "suna si tu saptamana viitoare". Atitudine de mecanici, stapani peste "lada de scule" si cu dorinta de a imi arata mie ca tot la mana lor ajung. S-au descurcat.
Monumentala a fost ultima replica din serialul asta:
Ma duc intr-o joi la Ducati, pe ideea ca erau la strans suruburile la final. Si intreb "aveti o problema, nu e gata motoreta". Andu imi raspunde: "ba tu ai o problema, noi nu avem nici una". Pana in momentul ala ma indoisem ca ar putea fi un pic si vina mea, ca poate trebuia sa vorbesc altfel cu mecanicii. Atunci am fost sigur. Am ajuns la concluzia ca-s niste trepadusi. Am sunat la OPC in aceeasi zi. Sper ca le-a ajuns vizita si ca se vor da pe brazda. Pe 20 iulie am primit motoreta inapoi. Nici acum nu am primit o hartie oficiala de la dealer privind motivele pentru care motorul s-a calat. Nici pozele cu cuzinetii stalciti.
Totusi din gura altor motociclisti am auzit ca cei de la Ducati (Daitona Twins mai precis, acum nici dealeri nu mai sunt) spun despre mine ca am dus motoreta fara ulei in motor.
link site motociclism.ro

o ultima interventie pe la 17-18000km s-a schimbat ambreiajul motoretei. Patina.

A mai urmat o revizie de 20000km, facuta pe timpul iernii, la care am schimbat mai totul pe ea, cam 20.000.000 ROL a costat revizia. Presupun ca au trecut ei in deviz si deranjul cu OPC. Eventual au dat o prima celui care n-a idendificat corect problema. Cum era de asteptat, cu cat esti mai incapabil, cu atat mai repede promovezi, nu ?

In bucata de an care a mai ramas pana la venirea iernii, am facut cateva superplimbari pe care o sa le tot pun peaici.

Niciun comentariu: