marți, 26 iunie 2007

Ducati - placutele ce cad din etrieri - sezonul trei

Dupa o iarna in care am facut revizia usturatoare de 20.000.000 ROL (2000 RON, sau aproximativ 650 euro) am inceput cu dreptul sezonul. Am fost la Ducati si-am facut pace cu nesimtitii, doar trebuia sa mai merg la ei sa-mi intinda lantul.
Mi s-a sugerat ca ar fi dragut sa mai trec cu cate o "atentie". Am cumparat o sticla de John Daniels. S-au bucurat. Am sperat sa nu mai vocifereze pe viitor si ma gandeam sa iau un bax sa tin in birou. Niciodata nu stii cand sa treci sa intinzi un lant, sa-ti schimbe un bec.

Aici as dori sa fac o paranteza, foarte utila cred eu. In manualul motoretei, scrie ca trebuie sa faci anumite operatiuni de mentenanta, cunoscute oricui. Verifici ulei, verifici lichid frana, etc. Scrie sa verifici lantul. Degeaba constati ca e larg, iti trebuie o cheie dinamometrica sa strangi intinzatorul si nuca rotii. 8Nm si respectiv 72Nm. Probabil cei de la Ducati nu stiau. La inceputul sezonului am schimbat si rulmentii de la roata spate, care scartaiau.

Si acum ajungem la belelile din sezonul 3:
Iau motorul de la revizie si ma duc la Bran. La intoarcere, imi SARE LANTUL. Era prea larg saracul. S-a intins deh, in cei 400km probabil. Trebuie retinut pentru necunscatori, ca atunci cand lantul sare (ca la bicicleta) se invfasoara pe roata din spate pe care o blocheaza. Adaugati ca asta se petrece pe o ploaie torentiala intre Sinaia si Comarnic, in timp ce depaseam un TIR. Si aveam si pasager.
Ajung nervos (din nou) sa acuz service-ul Ducati de incompetenta. Cum sa lasi o motoreta sa plece cu lantul slab din service ? Mi se explica: "nu e treaba noastra sa verificam lantul, nu tine de garantie". Bine.

Mai fac cateva plimbari, constat ca a crescut consumul undeva la vreo 3-400 ml de ulei la 1000km. Comunic la service. Mi se spune "este normal, altele mananca si 1l la 1000km". Pe de alta parte nu mai tacanea nimic. Puteam spune ca ma simt mai bine.

Pe 15 iunie imi gasesc motoreta in parcarea din fata blocului fara TOBE.
Link motociclism.ro
Politie, amprente, recompensa. Apare cineva care a vazut ceva. Indetifica hotii. Nu s-a mai intamplat nimic. Am primit de la casco tobe noi, intr-un final.

Mi-au sosit tobele originale si le montez la service. De acolo plec (din service direct) spre mare. Pe A2 raman fara frana. Opresc oarecum stupefiat. CAZUSERA PLACUTELE DE FRANA PE JOS dintr-un etrier de pe fata. La fata locului vine un coleg de servici si anulam etrierul. Merg doar cu un etrier. Ulterior Ducati-service mi s-a spus ca probabil cineva vrea sa ma omoare si mi-a scos siguranta de la frane. In nici un caz n-au uitat cei de la Ducati sa puna sigurantele. Am mai platit 100 euro pe placute noi si sigurante etrier. Tot la Ducati.

Intr-un final, in septembrie, am terminat perioada de garantie si nu am mai fost nevoit sa merg la un service autorizat Ducati. Scarba mea incepea sa treaca.

Un comentariu:

bogdan lazar (Chishbak ) spunea...

clar trebuie sa ne facem service...

incredibil ce ai patzit